Školska knjižnica tako se uključila u projekt "Čitamo mi u obitelji svi" koji je inicirala Hrvatska mreža školskih knjižničara.
Djeci su predstavljene knjige, a Nika F. je prva sretnica koja je kući odnijela ruksak na pet dana. Nakon čitanja, svi učenici će zapisati svoj dojam u posebnu bilježnicu. U nju mogu i zalijepiti fotografiju ili napisati pjesmu. Najljepši dojmovi se nagrađuju. Rukask će putovati razredom do kraja školske godine.
Niki i svim ostalim učenicima želim ugodno čitanje s obiteljii!
Knjižničarka je s Mladim knjižničarima izradila pano ispred knjižnice na koji će učenici 3.a nalijepiti svoje poruke o važnosti čitanja.
Projekt Čitamo mi u obitelji svi je:
- nacionalni projekt – provodi se na razini države,
- školski projekt – obuhvaća zajednički rad učitelja škole i školskog knjižničara s učenicima,
- razredni projekt – uključuje sudjelovanje učenika pojedinog trećeg razreda u zajedničkoj aktivnosti – ČITANJU.
Pokrenut je 2011. godine u organizaciji Hrvatske mreže školskih knjižničara.
Ciljevi projekta su:
- ukazati na važnost čitanja kao temelja daljnjeg obrazovanja,
- naglasiti važnost roditelja kao uzora u procesu učenja čitanja,
- razvijati čitalačke sposobnosti učenika,
- razviti čitateljske navike učenika,
- potaknuti pozitivan odnos prema čitanju kao kvalitetnom načinu provođenja slobodnog vremena
Najvažniji cilj: ZAJEDNIČKO DRUŽENJE KROZ ČITANJE U KRUGU OBITELJI.
Tijek projekta
Projekt je osmišljen prema načelu „putovanja“ knjižnične naprtnjače s knjigama od jednog do drugog učenika 3. razreda. Svakog petka odabire se jedan učenik koji nosi knjižničnu naprtnjaču doma. Naprtnjača gostuje u obitelji učenika 5 dana (do srijede). U srijedu učenik vraća ruksak s knjigama u školu.
U naprtnjači se nalaze zanimljive knjige iz 8 područja:
1. Roman, knjiga priča ili igrokaza hrvatskog književnika za djecu
2. Zbirka pjesama hrvatskog književnika za djecu
3. Roman hrvatskog pisca za roditelje
4. Slikovnica
5. Popularno-znanstvena knjiga iz područja prirodnih znanosti
6. Priručnik za odgoj djece
7. Priručnik za kvalitetno provođenje slobodnog vremena
8. Popularno-znanstvena knjiga o hrvatskoj povijesti, kulturi, tradiciji…
+ Knjiga dojmova
U tih 5 dana obitelj barem pola sata dnevno zajednički čita, pregledava i lista knjige, druži se u intimnoj atmosferi zajedničkog čitanja. Čitati se može na više načina; pola priče čita dijete, pola roditelj, dijete glasno čita ulomke članovima obitelji, roditelji čitaju djeci, svi istodobno čitaju u tišini. Knjige se ne trebaju pročitati u cijelosti, već jedan ulomak iz svake knjige. Nakon čitanja važno je razgovarati o pročitanom i skrenuti pozornost na značajne i vrijedne dijelove.
Dojmove, zanimljivosti, lijepe doživljaje zajedničkog čitanja obitelj upisuje u priloženu Knjigu dojmova. Po osobnoj želji svoju stranicu možete ukrasiti crtežima o pročitanom, fotografijama zajedničkog čitanja, pjesmom, sastavkom i sl.
Peti dan (u srijedu) dijete donosi naprtnjaču s knjiga u školu i nekoliko minuta prezentira razredu, učiteljici, knjižničarki kako se čitalo u njegovoj obitelji uz iznošenje dojmova i doživljaja. Na taj način učenik trenira usmeno izražavanje, javni nastup, potiče druge učenike na čitanje i izgradnju pozitivnog stava prema čitanju, izaziva njihovu radoznalost. Učenik također ostvaruje unutarnje zadovoljstvo kao vlastitu nagradu za čitanje