2015-07-01 13:48:13

PROJEKT "ČITAJMO MI U OBITELJI SVI"

Ove školske godine naša se škola uključila u projekt ČITAMO MI U OBITELJI SVI. To je nacionalni, školski i razredni projekt kojem je svrha poticanje čitanja i razvijanje vještina čitanja, a već četvrtu godinu za redom provode ga Mreža školskih knjižničara Hrvatske, Hrvatsko knjižničarsko društvo i škole, tj. školski knjižničari uključeni u projekt. Projekt je započela u studenom 2014. knjižničarka na zamjeni Vanja Lovinčić, a završila knjižničarka Kristina Prilika, vrativši se s porodiljnog dopusta. U projektu je sudjelovao 3.a razred (učiteljica Ksenija Bilandžić) sa svojim obiteljima. Naprtnjača s knjigama počela je putovanje 12. prosinca 2014. s Leonom Bradač i njenom obitelji, a završila putovanje 20. svibnja 2015. s Matijom Gjantarom i njegovom obitelji. 12. lipnja 2015.  3.a razred, učiteljica Ksenija Bilandžić, knjižničarka Kristina Prilika i ravnateljica Ines Tudović organizirali su druženje s roditeljima učenika koji su sudjelovali u projektu te su tom prilikom roditeljima i učenicima predstavljeni rezultati projekta polučeni anketama i dojmovi učenika.

VIŠE O SAMOM PROJEKTU - klikni na link i pročitaj prezentaciju

NAŠE KNJIGE U RUKSAKU 2014./2015.

PISANI I CRTANI DOJMOVI NAŠIH UČENIKA 

DOJMOVI NAŠIH UČENIKA O SAMOM PROJEKTU: 

Ja sam uživala čitajući te knjige. (Vita)

Još nisam pročitao sve knjige, a sutra ih moram vratiti. Osjećam se tužno. (Patrik)

Jako mi je žao što ruksak moram vratiti jer htjela bih još pročitati knjige koje nisam stigla pročitati. (Lea)

Drago mi je što sam dobila ruksak i želim sljedećem prijatelju koji ga dobije da se dobro provede čitajući. (Margita)

Bilo je zabavno. Zato mi je teško vratiti ruksak u školu. (Nika A.)

Bilo mi je žao zato što nisam pročitala jednu knjigu do kraja. Uživala sam čitajući i to želim drugima. (Nika F.)

Bila sam tužna jer nisam stigla pročitati PIRATE. (Lea K.)

Da mi je ruksak zadržati bar još malo. Bliže se blagdani i imala bih više slobodnog vremena za čitanje. Svima želim da se kao i ja zabave čitajući. Možda na godinu opet dobijem ruksak sa nekim novim knjigama. (Leona)

Uživale smo u čitanju zanimljivih knjiga i jedva čekam kada ćemo opet dobiti ruksak s knjigama. (Lea P.)

Tužna sam što moram vratiti ruksak. Čekaj, možda mogu vratiti ruksak, a zadržati knjige? Ma šalim se! Samo ne želim vratiti knjige, a moram. To je kao da za rođendan dobiješ hrpu super cool i tada svi darove žele natrag. (Lina)

Jedva čekam ponovno u knjižnici posuditi Otkrij zašto ne bi htio da te zarobe pirati. (Matija)

I jedva čekam opet posuditi jednu knjigu u ruksaku! (Martin)

Jako je zabavno čitati i veselim se sljedećoj lektiri. (Franjo)

Tako sam sretna što sam dobila te knjige. Ali i tužna sam što ga u srijedu moram vratiti. Uz knjige sam se jako zabavila! (Anđelina)

Čitao sam knjige u predivnom obiteljskom raspoloženju i bili su mi to najljepši dani u životu. Shvatio sam da sam ipak bio spreman uzeti ruksak. (Daniel)

Meni je žao što sutra moram vratiti naprtnjaču, ali dobro, bar sam se dobro zabavila i želim da sljedećem koji bude čitao ove čudesne, zabavne i poučne knjige da ih čita lijepo. (Emanuela)

SUGESTIJE I KOMENTARI RODITELJA O PROJEKTU

Bilo bi lijepo kada bi više puta tijekom godine imali naprtnjaču s knjigama i kada bi u njoj bilo više poučnih knjiga.

Program je kvalitetan. Potiče djecu i roditelje na više čitanja od uobičajenog. Samo nastavite.

Svaki roditelj koji potiče djecu na čitanje knjiga je dobar. Većina djece dolazi u kontakt s knjigama kroz lektiru (jer moraju) ili čak ni to, nego prepišu sadržaj s interneta. Ako bi se djeca na zanimljiv način upoznala s knjigama, dobit će poticaj da i sami uzmu knjigu u ruku da je pročitaju ili potraže u njoj neki podatak  ili činjenicu, dakle da sami istražuju.

Mislim da na kulturu čitanja kod djece najviše utječe odnos prema čitanju kod roditelja i koliko roditelji sami čitaju. Gdje se u kući puno čitaju knjige, djeca to ponašanje čak i nesvjesno preuzimaju od roditelja i to im je sasvim normalno i logično dalje u životu.

Mislim da se od roditelja može tražite sve osim financijske podrške u sličnim projektima. Konačno je došlo vrijeme da institucije počnu raditi svoj posao i da se za ovakve projekte unaprijed planira financiranje. Kada država povećava cijene bilo čega u Hrvatskoj, uspoređuje se s EU-om. Neka se prema EU uspoređuju u ovakvim i sličnim projektima. 

 

 


Osnovna škola Đure Deželića Ivanić Grad