2014-12-08 11:14:36 Čitamo mi, u obitelji svi - projekt za poticanje čitanja
Dana 05. prosinca 2014. godine u 3.a razredu je započelo putovanje knjižnične naprtnjače s osam novih knjiga.
Projekt Čitamo mi u obitelji svi je: - nacionalni projekt – provodi se na razini države, - školski projekt – obuhvaća zajednički rad učitelja škole i školskog knjižničara s učenicima, - razredni projekt – uključuje sudjelovanje učenika pojedinog trećeg razreda u zajedničkoj aktivnosti – ČITANJU. Pokrenut je 2011. godine u organizaciji Hrvatske mreže školskih knjižničara. Ciljevi projekta su: - ukazati na važnost čitanja kao temelja daljnjeg obrazovanja, - naglasiti važnost roditelja kao uzora u procesu učenja čitanja, - razvijati čitalačke sposobnosti učenika, - razviti čitateljske navike učenika, - potaknuti pozitivan odnos prema čitanju kao kvalitetnom načinu provođenja slobodnog vremena Najvažniji cilj: ZAJEDNIČKO DRUŽENJE KROZ ČITANJE U KRUGU OBITELJI. Tijek projekta Projekt je osmišljen prema načelu „putovanja“ knjižnične naprtnjače s knjigama od jednog do drugog učenika 3. razreda. Svakog petka odabire se jedan učenik koji nosi knjižničnu naprtnjaču doma. Naprtnjača gostuje u obitelji učenika 5 dana (do srijede). U srijedu učenik vraća ruksak s knjigama u školu. U naprtnjači se nalaze zanimljive knjige iz 8 područja: 1. Roman, knjiga priča ili igrokaza hrvatskog književnika za djecu 2. Zbirka pjesama hrvatskog književnika za djecu 3. Roman hrvatskog pisca za roditelje 4. Slikovnica 5. Popularno-znanstvena knjiga iz područja prirodnih znanosti 6. Priručnik za odgoj djece 7. Priručnik za kvalitetno provođenje slobodnog vremena 8. Popularno-znanstvena knjiga o hrvatskoj povijesti, kulturi, tradiciji… + Knjiga dojmova U tih 5 dana obitelj barem pola sata dnevno zajednički čita, pregledava i lista knjige, druži se u intimnoj atmosferi zajedničkog čitanja. Čitati se može na više načina; pola priče čita dijete, pola roditelj, dijete glasno čita ulomke članovima obitelji, roditelji čitaju djeci, svi istodobno čitaju u tišini. Knjige se ne trebaju pročitati u cijelosti, već jedan ulomak iz svake knjige. Nakon čitanja važno je razgovarati o pročitanom i skrenuti pozornost na značajne i vrijedne dijelove. Dojmove, zanimljivosti, lijepe doživljaje zajedničkog čitanja obitelj upisuje u priloženu Knjigu dojmova. Po osobnoj želji svoju stranicu možete ukrasiti crtežima o pročitanom, fotografijama zajedničkog čitanja, pjesmom, sastavkom i sl. Peti dan (u srijedu) dijete donosi naprtnjaču s knjiga u školu i nekoliko minuta prezentira razredu, učiteljici, knjižničarki kako se čitalo u njegovoj obitelji uz iznošenje dojmova i doživljaja. Na taj način učenik trenira usmeno izražavanje, javni nastup, potiče druge učenike na čitanje i izgradnju pozitivnog stava prema čitanju, izaziva njihovu radoznalost. Učenik također ostvaruje unutarnje zadovoljstvo kao vlastitu nagradu za čitanje |
Osnovna škola Đure Deželića Ivanić Grad |