preskoči na sadržaj

Osnovna škola Đure Deželića Ivanić-Grad

VALENTINOVO

Zašto se Valentinovo slavi 14. veljače?

Najpoznatija teorija o nastanku ovog praznika potječe iz Rima dok je kršćanstvo bilo nova i mlada religija. Car Klaudije Gotski naredio je da se njegovi vojnici ne smiju ženiti ili zaručivati jer je smatrao da se oženjeni ili zaručeni vojnici neće srčano boriti u ratovima, već će radije gledati da sačuvaju život kako bi ostali sa svojim obiteljima. Svećenik Valentin se na to oglušio i ipak potajno održavao ceremonije vjenčanja svih mladih parova koji su to željeli. Vlasti su ga otkrile i bacile u tamnicu 14. veljače i odrubili mu glavu. Kasnije je proglašen svecem, a mi svake godine na taj datum obilježavamo spomen na svećenika Valentina i slavimo ljubav.

Valentinovo

Valentinovo je dan ljubavi. Volim Valentinovo jer svake godine u razredu pišemo pisma te ih izvlačimo, slušamo i pjevamo razne pjesme. Volim dobiti pisma, uvijek ih je mnogo i zabavno ih je čitati. Kod odraslih je to malo drugačije. Kod njih nema pisama, plesa, pjesme, već im je to vrlo ozbiljan i stresan dan. Žele da sve bude savršeno, da se ne dogodi nešto loše! A što? Ma 

kažem vam, dragi odrasli, postanite opet djeca u srcu i pustite brige, a Valentinovo slavite kao i prije. Budite sretni i zaljubljeni!

Sofija Posuda, 3. B

Kako izbjeći Valentinovo

Valentinovo je dan ljubavi, slika je to dvoje zaljubljenih okruženih srcima. Romantiku, crvena srca i ruže – sve to moj mozak teško podnosi dok srce kuca za jednog zgodnog dječaka. No, mozak upravlja tijelom i ne dopušta srcu ni blizu kontrolnoj ploči. Ove godine mozak je odlučio izbjeći Valentinovo. Kako? Pa, najprije je mislio razboljeti tijelo, ali niti jedan organ se nije želio razboljeti , svi su bili zaljubljeni. Mozak je u sebi gunđao: „Mimoze jedne zaljubljene.“ Srce ima jednu žilu, takozvanu slušalicu. Čulo je misli mozga pa mu je poslalo malo više krvi jer je mislilo da mu sve stanice ne rade dobro. Ali ni to nije pomoglo. Mozak je i dalje smišljao kako zaobići Valentinovo. Onda se dosjetio. Kad dođe Valentinovo, pravit će se da je već prošlo. I tako je došlo Valentinovo. Mozak je razmišljao da je običan dan, a srce ga je osramotilo jer je poslalo neku naredbu zbog koje je mozak skrenuo sa svojih misli i dao je ruci da crta srca i piše tajno ljubavno pismo. Tek idućeg jutra se mozak probudio uz veliku glavobolju i sjećanje na male koještarije koje je učinio. Dakle, Valentinovo ne možemo izbjeći, ali ako je bilo loše, možemo ga barem zaboraviti. Ili ne? Tko zna kakve sve asove krije srce?

Helena Matković, 5.b

Vodič za zaljubljene

Saznaj nešto o njemu/njoj, koji su njegovi/njezini interesi, čime se voli baviti.

Gledaj ga/ju u oči kada s njim/njom razgovaraš.

Uputi mu/joj iskren kompliment.

Uvijek mu/njoj pristupaj prirodno.

Pokoji vic ili šala na vlastiti račun odlično će se uklopiti.

Dopusti mu/joj da govori, ali tada pozorno slušaj.

Možeš ga/ju ispitivati sve što te zanima, tako će vidjeti tvoj interes.

Ako misliš da ti je do nekog stalo, samo slijedi korake svojeg srca.

Ono što želiš da drugi učini za tebe, učini ti za njega/nju.

Lucija Kuleš, 4.c

 


PITAGORA

Projekt Pitagorin poučak

     

Da matematika ne mora biti teška, dosadna, nezanimljiva i suhoparna pokazali su nam učenici osmih razreda. Naime, oni su si za vrijeme obrade nastavne cjeline „Pitagorin poučak“ dali itekako mnogo truda,a i mašta je proradila. Svoje slobodno vrijeme iskoristili su da bi napravili svoje vlastite radove i projekte, koji su bili vezani uz djelo i rad prvog „pravog“, ali i tajanstvenog matematičara Pitagore. Njihovi radovi pokazali su da se „Pitagorino stablo“ može napraviti pomoću različitih likovnih tehnika, ali i od drvenih štapića. Također da se vrlo ukusna kokos torta može ukrasiti u stilu Pitagorina poučka, a pritom sat matematike učiniti ukusnijim i slađim. Otkrili su i sami se okušali u stvaranju ljepote i pravilnosti spirale drugog korijena, tj „pužnice“. Njihove brojne prezentacije i referati pomogli su nam da mnogo toga naučimo o samom načinu života i rada tog slavnog matematičara.

Kao rezultat svega toga možemo reći da Pitagora nije bio samo vrstan matematičar, nego i strog učitelj u svojoj vlastitoj školi, koji je svoje djelovanje i školu uvijek obavijao tajnama.  Zagovarao je asketski i skroman način života. Osnova svega bio mu je broj, a najsavršeniji broj po njegovom shvaćanju bio je broj 10. Dijelio je brojeve na muške i ženske, na lijepe i manje lijepe, savršene i manje savršene… Po njegovom učenju i shvaćanju svaki broj imao je svoje značenje i dublji smisao. Zanimljivo je da je on zajedno sa svojim učenicima bio preteća današnjih vegetarijanaca i jogista, jer je upravo zagovarao i prakticirao takav način života. Nije on samo bio matematičar, bio je on i vrstan glazbenik lire, hramski svećenik, filozof i astronom, koji vrlo često nije bio prihvaćen sa strane drugih svojim djelovanjem i idejama…

Jedno je sigurno, ovi učenici itekako Vam mnogo toga još mogu ispričati o čovjeku koji je među prvima osjetio radost matematičkog otkriće, Pitagori! Pitajte ih…

Učiteljica matematike mr. Tihana Golner

VIŠE U FOTO-GALERIJI


radovi učenika

Panoi

Autor: Irena Novak Tvrtković, 6. 9. 2012. 11:56

    

 [više]

 



Panoi_svibanj_2013.


CMS za škole logo
Osnovna škola Đure Deželića Ivanić-Grad / Park hrvatskih branitelja 4, HR-10310 Ivanić-Grad / os-gjdezelica-ivanicgrad.skole.hr / ured@os-gjdezelica-ivanicgrad.skole.hr
preskoči na navigaciju