U tjednu između 22. i 29. rujna na satovima engleskog i njemačkog jezika učenici su s učiteljicama obilježili Europski dan jezika.
Europski dan jezika obilježavamo kako bismo se upoznali s bogatstvom jezika u svijetu i kako bismo podigli svijest o
vrijednosti učenja stranih jezika. Europski dan jezika obilježava se 26. rujna.
U 4. razredu (izborna nastava njemačkog jezika – 1. god. učenja) smo pjevali dječju pjesmicu Bratec Martin na
njemačkom, engleskom, francuskom, talijanskom i švedskom jeziku. Pogledali smo kratak crtani film na njemačkom i
engleskom jeziku. Učenici su se jako zabavili i vidjeli da strani jezici uopće ne moraju biti nešto teško za naučiti.
U 5. razredu (izborna nastava njemačkog jezika – 2. god. učenja) smo slušali neke poznate njemačke dječje
jezikolomke, zatim su učenici birali one koji im se najviše sviđaju pa su je ilustrirali i naučili napamet. Pritom su bili
vrlo kreativni i vješti u brzom izgovoru.
U 6. razredu (izborna nastava njemačkog jezika – 3. god. učenja) smo tražili germanizme u tekstu te ih pokušali
prevesti na izvorni njemački i hrvatski jezik. Primjetili su da su neki germanizmi toliko dio našeg svakodnevnog jezika
da nekada ni ne znamo hrvatske inačice.
Na satovima engleskog od 5. do 8. razreda proveli smo nekoliko sati u raspravi zašto je važno učiti strane jezike i
koliko ih ima u Europi. Također izrađivali su postere na temu Jezici otvaraju srca i umove u grupama koje ćemo
digitalno poslati i najbolji će biti izloženi u Europskom centru modernih jezika i bit će dodijeljene nagrade.
Također smo sudjelovali i u natjecanju za osmišljavanje logotipa za Europski dan jezika 2025. Sudjelovali su u
grupnom radu “The great Language Challenge” kada su trebali samostalno odlučiti koje od predloženih zadataka bi
napravili. Gledali smo nekoliko videa s komentarima djece s engleskog govornog područja zašto misle da je važno
učiti jezike i zašto oni žele učiti jezike.
Razgovarali smo i o sličnostima i razlikama u idiomima u europskim jezicima kada su učenici davali i svoje primjere.
Tijekom izrade plakata slušali smo novonastalu himnu Europskog dana jezika i dijelove smo i prevodili. Za kraj smo
igrali igru izazova (Jeopardy) kada smo ponavljali i provjeravali znanje o kulturama, jezicima, simbolima i sličnostima
i razlikama europskih jezika, ali su morali i strateški birati pitanja jer su mogli dobivati i negativne bodove. Time smo
zaokružili naše druženje s europskim jezicima i osvještavanje koliko je važno moći komunicirati na različitim jezicima i
biti dio europske zajednice.