preskoči na sadržaj

Osnovna škola Đure Deželića Ivanić-Grad

 > Informatika  > INF PN
SUPERFINALE MAKER LIGE

SUPERFINALE MAKERS LIGE

Croatian Makers liga, natjecanje iz robotike i programiranja za djecu osnovnoškolske dobi, se u ovoj školskoj godini održala u 4 kola natjecanja. IRIM je organizirao Supefinale koje se održalo danas, 24.5.  Na Superfinale su pozvane najbolje ekipe regija. Natjecanje se provelo online, preko Zoom platforme. U starijoj dobnoj skupini natjecala se 31 ekipa, a među njima i ekipa iz naše škole.

Natjecatelji su trebali programirati robota da istražiti otok i pronađe skriveno blago. Za uspješno ispunjavanje ovog zadatka, natjecatelji su trebali izprogramirati robota da  samostalno vozi, prati liniju, koristi RGB diode, izbjegava prepreke koristeći ultrazvučni senzor, prepoznaje oznake koristeći kameru za umjetnu inteligenciju te na kraju ispisuje tekst na ekranu kamere.

Staza:

Naša ekipa u sastavu: Fran Sakač, Andrej Bradić i Martin Berlan skupili su 500 bodova i osvojili 22. mjesto. Čestitke ekipi na plasmanu u Superfinale i znanju koje su pokazali kroz sva četiri kola i u samoj  završnici natjecanja.  

 

Mentorica i učiteljica: Marija Nikolić


MAKERS LIGA 4.KOLO

Zadnje, četvrto kolo se održalo od 13. ožujka do 5. travnja te je sudjelovalo više od 1800 natjecatelja iz više od 340 ustanova u Hrvatskoj. Sudionici su razvrstani u 40 regija. Naš tim u sastavu Fran Sakač, Andrej Bradić, Niko Bradić i Martin Berlan natjecao se u regiji Dogo Selo. Tema za ovu školsku godinu je morski svijet. U prvom kolu robot je isplovio na pučinu, u drugom je tražio pogodno mjesto za zaron, trećem pliva s različitim morskim životinjama te roni sve do morskog dna gdje pronalazi kartu s blagom, a u četvrtom traži i pronalazi blago.

Za uspješno ispunjavanje ovog zadatka, natjecatelji su trebali programirati robota da samostalno vozi, prati liniju, koristi RGB diode, izbjegava prepreke koristeći ultrazvučni senzor, prepoznaje lica koristeći kameru za umjetnu inteligenciju te na kraju ispisuje tekst na ekranu kamere.

Sudionici su koristili HuskyLens kameru koja se bazira na tehnologiji umjetne inteligencije te su u ovom zadatku koristili funkciju prepoznavanja lica.

Kameru su prije rješavanja zadatka naučili da prepoznaje lice gusara te programirali robot da se na ekranu kamere ispiše tekst nakon prepoznavanja lica.

Ovo kolo je bilo ‘online’ i ekipno u kojem su sudionici zajedno trebali riješiti zadatke, a mentori su natjecateljske vožnje snimali te ih uploadali prema pravilima natjecanja.

Ovo kolo je bilo zadnje u školskoj godini 2022./23. U ovoj školskoj godini u planuje  provesti još “Superfinale” natjecanje za najbolje iz Croatian Makers lige.

Obzirom da je ekipa naše škole tri kola bila prva i jedno kolo drugi, nadam se pozivu na završnicu “Superfinale”.  Čestitam ekipi u sastavu: Fran Sakač, Andrej Bradić, Niko Bradić i Martin Berlan na odličnim rezultatima u ovoj školskoj godini.

mentorica: Marija Nikolić, učiteljica informatike


MAKERS LIGA 3.KOLO

Treće kolo Makers lige je bilo fizičko. Naš tim predstavljali su učenici: Fran Sakač, Andrej Bradić i  Niko Bradić. Natjecanje se održalo 9.2.2023. u OŠ Iver Sesvetski Kraljevec i trajalo je tri sata s programiranjem robota i testiranjem. Naš tim natjecao se s još 8 timova starije dobne skupine regije Dugo Selo.

ZADATAK 3. Kola

U drugom kolu Lige robot je uspješno zaobišao i pozdravio sva plovila na svom putu te pronašao dupine. Dupini su mu pokazali najbolje mjesto za zaron kako bi krenuo u istraživanje podmorja.

U ovom kolu robot pliva s različitim morskim životinjama te roni sve do morskog dna. Na morskom dnu, između šarenih koralja, uočava kartu s blagom. Kako bi skenirao kartu, robot koristi HuskyLens kameru. Zato prije programiranja treba podesite kut gledanja kamere kako bi skeniranje bilo uspješno.

Prije početka ocjenjivanja vožnje tim treba izvući karticu koja će otkriti koju kartu će vaš robot morati očitati kamerom na stazi. Ako izvučete Kartu 1, robot će morati skrenuti desno prema crvenom koralju. Ako izvučete Kartu 2, robot će morati skrenuti lijevo, prema zelenom koralju. Zato prije programiranja i ocjenjivanja tim treba naučiti HuskyLens kameru da prepoznaje i jednu i drugu kartu te programirati robota da bude spreman proći i jednom i drugom rutom.

U ovom kolu učenici su imali pravo na dvije vožnje. Nakon ocjenjivanja prve vožnje smjeli su popraviti robot, kalibrirati ga u Zoni za kalibraciju i prebaciti program za drugu vožnju. U obzir se na kraju uzima rezultat bolje vožnje. Maksimalan broj bodova koji možete osvojiti u ovom kolu je 2000.

Nakon testiranja svih timova naš tim u sastavu: Fran Sakač, Andrej Bradić i  Niko Bradić, složili su program i ostvarili maksimalnih 2000 bodova s najboljim vremenom od 15,00 sekundi i ostvarili su prvo mjesto u regiji Dugo Selo.

Na državnoj razini natjecalo se 38 timova. Naš tim dijeli šesto mjesto s timom iz regije Varaždin. Bravo ekipa, super ste!!!

 

Želimo timu dobar rezultat u narednom kolu, kojem će se tumovi natjecati online. 

Učiteljica i mentorica: Marija Nikolić


ŽUPANIJSKO NATJECANJE

U petak, 17.2.2023.  u OŠ "Stjepan Radić " Božjakovina održano je županijsko natjecanje. Maja Marenić natjecanje se u dvije kategorije: Logo i Pyton. U obje kategorije Maja je na županijskoj razini zauzela drugo mjesto.  Na stranici infokupa https://informatika.azoo.hr/natjecanje/dogadjaj/788/rezultati objavljeni su neslužbeni rezultati na nivou države. U kategoriji Pyton na nivou svih  županija, natjecala su se 133 učenika. Naša Maja je ostvarila 163/200 bodova i zauzela 13. mjesto, a u kategoriji Logo u kojoj se natjecalo  90 učenika zauzela je 20 mjesto.

Čestitamo Maji na izvrsnom uspjehu na županijskom natjecanju i izvrsnom plasmanu na državnoj listi.

 

učiteljica i mentorica: Marija Nikolić 


MAKERS LIGA DRUGO KOLO 2022_23

2. KOLO STARIJA DOBNA SKUPINA CROATIAN MAKERS LIGA

Drugo kolo trajalo je od  5.12. do 13.01.2023.

U 1. kolu lige robot je isplovio na pučinu i dovoljno se udaljio od obale. Robot je u 2. kolu u potrazi za mjestom za zaron. Odlučio je pronaći delfine i zaroniti zajedno s njima. Putem nailazi na različite brodove i jedrenjake koji su doplovili u nadi da će vidjeti delfine. Izradi program kojim će robot uspješno zaobići plovila i pronaći delfine.

Staza:

 

Robot treba točno i što brže odraditi svaku fazu dok ne dođe do cilja. Maksimalan broj bodova koji je moguće bilo osvojiti u ovom kolu je 400. Nakon izvršenog zadatka svakog pojedinačnog natjecatelja snimio se vido kretanja robota po stazi. Pregledom videa bodovane su pojedine faze u vožnji. Nakon toga videa i bodovi uneseni su u Neuron sustav natjecanja.   

Ekipu Oš Đure Deželića predstavljala su  četiri učenika: Fran Sakač, Martin Berlan, Andrej Bradić, Niko Bradić. Učenici su se natjecali i pojedinačno. Za ovo kolo prijavljeno jer 36 učenika,  devet ekipa.  Najbolji pojedinačni rezultat ostvario je Fran Sakač, 2. mjesto s ostvarenih 400 bodova i vremenom izvršenja zadatka od 20 sekundi.  Martin Berlan, 3 mjesto 400 bodova i vrijeme 22 sekunde. Andrej Bradić i Niko Bradić, 400 bodova, vrijeme od 23 sekunde.  Pojedinačni rezultat bili su odlični tako da je ekipa u ovom kolu zauzela prvo mjesto,1600 bodova i vožnjom od 88 sekundi.


MAKERS LIGA PRVO KOLO 2022_23

Cilj Macers Lige je omogućiti široko uključivanje robotike, automatike i programiranja u edukaciju u osnovnoškolskom uzrastu. Platforma na kojoj se odvija liga je edukacijski robot micro:Maqueen Plus na bazi micro:bita. Liga se održavala na platrofmi mBota do šk. god. 2021./22. Od školske godine 2022./23. na  platformi koja nudi još jednostavniji ulazak u svijet robotike, ali omogućava i naprednije korištenje.

1. KOLO STARIJA DOBNA SKUPINA CROATIAN MAKERS LIGA

Prvo kolo trajalo je od  14.11. do 30.11.

Staza:​

Zadatak: Nakon što je upoznao različite vrste školjaka i pozdravio rakove na plaži, a taj posao je obavio u Pretkolu robot u 1. kolu lige kreće ploviti prema lokaciji s koje će zaroniti. Robota treba programirati tako da plovi između stijena (uspješno prati put između stijena ) kako bi se što više udaljio od obale i došao na cilj. Na putu do cilja robot treba izvršiti zadane  radnje. Za svaki uspješno obavljeni zadatak natjecatelj dobije odgovarajući broj bodova. U ovom kolu ti zadaci su bili slijedeći:

  1. Na startu uključiti sve tri svjetleće diode
  2. Sviranje melodije po izboru u trajanju od 2 sekunde
  3. Prati crnu crtu i kad dođe do kraja crne linije robot uključuje žuta svjetla
  4. Nakon toga nastavlja voziti do cilja
  5. Na cilju se zaustavi sa sva tri kotača unutar kvadrata i završava plovidbu promjenom boje svjetala u zelenu

Robot treba točno i što brže odraditi  svaku fazu dok ne dođe do cilja. Maksimalan broj bodova koji je moguće bilo osvojiti u ovom kolu je 400. Nakon izvršenog zadatka svakog pojedinačnog natjecatelja snimio se vido kretanja robota po stazi. Pregledom videa bodovane su pojedine faze u vožnji. Nakon toga videa i bodovi uneseni su u Neuron sustav natjecanja.   

Ekipu Oš Đure Deželića predstavljala su  četiri učenika: Fran Sakač, Martin Berlan, Andrej Bradić, Niko Bradić. Učenici su se natjecali i pojedinačno. Za ovo kolo prijavljeno jer 34 učenika, u devet ekipa.  Najbolji pojedinačni rezultat ostvario je Fran Sakač, 7 mjesto s ostvarenih 400 bodova i vremenom izvršenja zadatka od 17 sekundi.  Martin Berlan, Andrej Bradić, Niko Bradić  bodovima i vremenima koji se ostvarili kod pojedinačnog natjecanja doprinijeli da naša ekipa bude druga s ostvarenih 1600 bodova i vožnjom od 89 sekundi.

 


NATJECANJA U 2023.

ŠKOLSKO NATJECANJE IZ INFORMATIKE

20.1.2023. održano je školsko natjecanje iz informatike u kategoriji Logo i algoritmi - Pyton.

Na natjecanje su se prijavili učenici petog razreda: Patrik Tušek, Marko Mikecin i Maja Marenić i Bernarda Herceg, učenica šestog razreda. Patrik, Marko i Bernarda natjecali su se u kategoriji Pyton, a Maja se natjecala i u kategoriji Logo. Poziv na višu- županijsku razinu natjecanja dobila je učenica Maja Marenić koja je na školskom natjecanju u obje kategorije ostvarila  maksimalni broj bodova. 

Županijska razina natjecanja održat će se 17.2.2023. u OŠ "Stjepan Radić " Božjakovina. Natjecanje u kategoriji LOGO održat će se od 9:00. U Logu učenici rješavaju četiri zadatka različite težine a natjecanje traje dva sata (120 minuta).  Natjecanje u kategoriji primjena algoritma ( PYTON ) počinje u 11:45.  Učenici rješavaju barem tri zadatka različite težine a natjecanje traje dva sata (120 minuta). 

učiteljica i mentorica: Marija Nikolić 

 


MAKERS LIGA 3.KOLO
     

Treće, zadnje  kolo Croatian Makers lige, natjecanje iz edukacijske robotike i programiranja se  održavalo od 2. do 25. svibnja te je na natjecanju sudjelovalo više od 600 natjecatelja iz 133 ustanove u Hrvatskoj. U prošlom kolu Lige, robot je krenuo u proizvodnju novih robota prateći upute i koristeći alate koje je prikupio, a u ovom ih je trebao testirati kako bi ih provjerio da su spremni za nove avanture.

Za uspješno ispunjavanje ovog zadatka, natjecatelji su trebali programirati robota da  prati liniju, prepoznaje prepreke koristeći ultrazvučni senzor te su natjecatelji dio staze morali riješiti manualnim upravljanjem robota koristeći daljinski upravljač.

U regiji Sisak (  kojoj pripadamo ) sudjelovalo je 35 učenika.  Fran Sakač je najbolje isprogramirao robota ( brzinom i točnošću ) i osvojio je 1.mjesto,  a  Martin Berlan, 5. mjesto.   Fran Sakač je u ovom kolu među natjecateljima svih regija niže dobne skupine bio drugi. Ekipno su u ovom kolu  zauzeli 4.mjesto

Nakon provedena tri kola, naša ekipa je treće u regiji Sisak.  

Čestitke natjecateljima na uloženom trudu, ustrajnosti i dobrom rezultatu. Nadam se daće i iduće školske godine s novom opremom još uspješnije krenuti u nove avanture.

Učiteljica i voditeljica izvannastavne aktivnosti: Marija Nikolić


DRŽAVNO NATJECANJE

INFOKUP 2021./2022.

Ovogodišnje Državno natjecanje iz informatike održano je u Vodicama od 3.5.2022. do 6.5.2022.. Naš učenik Alen Božičević, 8.b sudjelovao je u kategoriji Algoritmi – Logo i osvojio  5.mjesto. Čestitamo Alenu na iznimnom uspjehu. 

Nakon provedenog Državnog natjecanja zbog izvrsnog petog mjesta, Alen je pozvan na Hrvatsku logo olimpijadu koja će se održati 27.5.2022. u Zagrebu. Ako odluči sudjelovati  na tom natjecanju želimo mu puno uspjeha! 

Pozvani učenici na Logo Olimpijadu 

Mentor: Marija Nikolić

Vanjski mentor: Irena Novak Tvrtković


MAKERS LIGA

I ove kao i prethodnih godine, uključili smo se u Macers ligu -  robotičko natjecanje. Cilj Lige je  uključivanje robotike, automatike i programiranja u edukaciju u osnovnoškolskom uzrastu. 

U šk. god. 2021./22. sve ustanove koje su iskazale interes za sudjelovanjem trebali su dobiti nove micro:Maqueen Plus robote kako bi ih koristili u svom radu. Zbog krize čipova na tržištu, u ovogodišnjem natjecanju koristili su se stari MBot roboti. 

Našu školu u regiji Sisak, predstavljali su učenici niže dobne skupine Fran Sakač i Martin Berlan.

Tema natjecanja u ovoj školskoj godini je tvornica robota.

U prvom kolu Lige, robot je prikupio sve potrebne alate i elemente za sklapanje novih robota. Od 2. veljače do 2. ožujka se održalo 1. kolo Croatian Makers lige. U regiji Sisak kojoj pripadamo sudjelovalo je 24 učenika.

U pretkolu robot je napravio obilazak tvornice robota, a sada je bio zadatak da se uključi u proizvodnju robota. Trebao je prikupiti alate i elektroniku potrebnu za sastavljanje novih robota. Za uspješno ispunjavanje ovog zadatka, natjecatelji su trebali programirati robota da samostalno vozi po stazi s i bez praćenja crne linije, koristi svjetleće LED diode i svira melodiju pomoću zvučnika.

Fran Sakač i Martin Berlan skupili su max. broj bodova, ali zbog sporije vožnje robota zauzeli su 21. i 22. mjesto. Ekipno su zauzeli 5. mjesto.

U drugom kolu krenuo se u proizvodnju novih robota prateći upute i koristeći alate koje je prikupio.

Drugo kolo Croatian Makers lige, natjecanje iz edukacijske robotike i programiranja se održalo od 21. ožujka do 10. travnja. U regiji Sisak kojoj pripadamo sudjelovalo je 13 učenika. Za uspješno ispunjavanje ovog zadatka, natjecatelji su programirali robota da samostalno prati liniju, vozi između dvije crne linije te ultrazvučnim senzorom detektira prepreku. Fran Sakač i Martin Berlan skupili su max. Broj bodova, ali zbog sporije vožnje robota zauzeli su 6. i 9. mjesto. Ekipno su zauzeli 5. mjesto.


POTRAGA ZA ZNANJEM
POTRAGA ZA ZNANJEM

Učenici 6.c, 5.a i 6.a su dobili zadatak napraviti program koji omogućuje korištenje micro:bit -a kao kompasa. Program trebaju koristiti za orijentaciju u prostoru koristeći pisane upute prema kojima će naći skriveni predmet „Kraševu napolitanku“.  Pronađeni skriveni predmet je i nagrada za riješeni zadatak.

Culj sata bio je kroz igru i zabavu napraviti program za micro:bit, koji će imati ulogu kompasa te poslužiti za orijentaciju u prostoru; ostvariti korelaciju između predmeta: geografija, engleski jezik i informatika.

Tijek aktivnosti:

Učenici:

  • na micro:bit-u ispisuju: DAN SKOLE 25 3 2022
  • Za programiranje micro:bit-a koriste Microsoftov uređivač MakeCode
  • izrađuju program KOMPAS
  • preuzimaju program na svoje računalo
  • prenose program na micro:bit
  • kalibriraju kompas
  • traže skriveni predmet prema pisanim uputama koje su dobili
  • pronalaskom napolitanki i uživanjem u slastici završavaju postavljeni zadatak

Dan škole.mp4

Pripremila učiteljica: Marija Nikolić

 


CMS za škole logo
Osnovna škola Đure Deželića Ivanić-Grad / Park hrvatskih branitelja 4, HR-10310 Ivanić-Grad / os-gjdezelica-ivanicgrad.skole.hr / ured@os-gjdezelica-ivanicgrad.skole.hr
preskoči na navigaciju