PROJEKT "ČITAJMO MI U OBITELJI SVI"
Autor: Kristina Prilika, 1. 7. 2015.
Ove školske godine naša se škola uključila u projekt ČITAMO MI U OBITELJI SVI. To je nacionalni, školski i razredni projekt kojem je svrha poticanje čitanja i razvijanje vještina čitanja, a već četvrtu godinu za redom provode ga Mreža školskih knjižničara Hrvatske, Hrvatsko knjižničarsko društvo i škole, tj. školski knjižničari uključeni u projekt. Projekt je započela u studenom 2014. knjižničarka na zamjeni Vanja Lovinčić, a završila knjižničarka Kristina Prilika, vrativši se s porodiljnog dopusta. U projektu je sudjelovao 3.a razred (učiteljica Ksenija Bilandžić) sa svojim obiteljima. Naprtnjača s knjigama počela je putovanje 12. prosinca 2014. s Leonom Bradač i njenom obitelji, a završila putovanje 20. svibnja 2015. s Matijom Gjantarom i njegovom obitelji. 12. lipnja 2015. 3.a razred, učiteljica Ksenija Bilandžić, knjižničarka Kristina Prilika i ravnateljica Ines Tudović organizirali su druženje s roditeljima učenika koji su sudjelovali u projektu te su tom prilikom roditeljima i učenicima predstavljeni rezultati projekta polučeni anketama i dojmovi učenika.
VIŠE O SAMOM PROJEKTU - klikni na link i pročitaj prezentaciju
NAŠE KNJIGE U RUKSAKU 2014./2015.
PISANI I CRTANI DOJMOVI NAŠIH UČENIKA
DOJMOVI NAŠIH UČENIKA O SAMOM PROJEKTU:
Ja sam uživala čitajući te knjige. (Vita)
Još nisam pročitao sve knjige, a sutra ih moram vratiti. Osjećam se tužno. (Patrik)
Jako mi je žao što ruksak moram vratiti jer htjela bih još pročitati knjige koje nisam stigla pročitati. (Lea)
Drago mi je što sam dobila ruksak i želim sljedećem prijatelju koji ga dobije da se dobro provede čitajući. (Margita)
Bilo je zabavno. Zato mi je teško vratiti ruksak u školu. (Nika A.)
Bilo mi je žao zato što nisam pročitala jednu knjigu do kraja. Uživala sam čitajući i to želim drugima. (Nika F.)
Bila sam tužna jer nisam stigla pročitati PIRATE. (Lea K.)
Da mi je ruksak zadržati bar još malo. Bliže se blagdani i imala bih više slobodnog vremena za čitanje. Svima želim da se kao i ja zabave čitajući. Možda na godinu opet dobijem ruksak sa nekim novim knjigama. (Leona)
Uživale smo u čitanju zanimljivih knjiga i jedva čekam kada ćemo opet dobiti ruksak s knjigama. (Lea P.)
Tužna sam što moram vratiti ruksak. Čekaj, možda mogu vratiti ruksak, a zadržati knjige? Ma šalim se! Samo ne želim vratiti knjige, a moram. To je kao da za rođendan dobiješ hrpu super cool i tada svi darove žele natrag. (Lina)
Jedva čekam ponovno u knjižnici posuditi Otkrij zašto ne bi htio da te zarobe pirati. (Matija)
I jedva čekam opet posuditi jednu knjigu u ruksaku! (Martin)
Jako je zabavno čitati i veselim se sljedećoj lektiri. (Franjo)
Tako sam sretna što sam dobila te knjige. Ali i tužna sam što ga u srijedu moram vratiti. Uz knjige sam se jako zabavila! (Anđelina)
Čitao sam knjige u predivnom obiteljskom raspoloženju i bili su mi to najljepši dani u životu. Shvatio sam da sam ipak bio spreman uzeti ruksak. (Daniel)
Meni je žao što sutra moram vratiti naprtnjaču, ali dobro, bar sam se dobro zabavila i želim da sljedećem koji bude čitao ove čudesne, zabavne i poučne knjige da ih čita lijepo. (Emanuela)
SUGESTIJE I KOMENTARI RODITELJA O PROJEKTU
Bilo bi lijepo kada bi više puta tijekom godine imali naprtnjaču s knjigama i kada bi u njoj bilo više poučnih knjiga.
Program je kvalitetan. Potiče djecu i roditelje na više čitanja od uobičajenog. Samo nastavite.
Svaki roditelj koji potiče djecu na čitanje knjiga je dobar. Većina djece dolazi u kontakt s knjigama kroz lektiru (jer moraju) ili čak ni to, nego prepišu sadržaj s interneta. Ako bi se djeca na zanimljiv način upoznala s knjigama, dobit će poticaj da i sami uzmu knjigu u ruku da je pročitaju ili potraže u njoj neki podatak ili činjenicu, dakle da sami istražuju.
Mislim da na kulturu čitanja kod djece najviše utječe odnos prema čitanju kod roditelja i koliko roditelji sami čitaju. Gdje se u kući puno čitaju knjige, djeca to ponašanje čak i nesvjesno preuzimaju od roditelja i to im je sasvim normalno i logično dalje u životu.
Mislim da se od roditelja može tražite sve osim financijske podrške u sličnim projektima. Konačno je došlo vrijeme da institucije počnu raditi svoj posao i da se za ovakve projekte unaprijed planira financiranje. Kada država povećava cijene bilo čega u Hrvatskoj, uspoređuje se s EU-om. Neka se prema EU uspoređuju u ovakvim i sličnim projektima.
U sklopu mjeseca školskih knjižnica već petu godinu zaredom uključujemo se i u međunarodni projekt ISLM Bookmarker Exchange Project. Ove godine straničnike su izradili učenici 4.c razreda s učiteljicom Mihaelom Njegovec i knjižničarkom Kristinom Prilika, a škola partner s kojom smo razmijenili straničnike Klaipedos "Santarves" progymnazium iz grada Klaipedie iz Litve. Temu „Pronalaženje puta do dobrog zdravlja i dobrobiti“ odlučili smo predstaviti pozitivnim porukama i poslovicama o zdravlju, važnosti zdrave prehrane i bavljenja sportskim aktivnostima te važnosti čitanja na straničnicima. Nacrtali smo i neke ljekovite biljke koje rastu u Hrvatskoj i koje se koriste za poboljšanje zdravlja i imuniteta. Hrvatsku tradicijsku kulturu predstavili smo na nekoliko straničnika s licitarskim srcem, hrvatskim tradicijskim suvenirom.
ISLM BOOKMARKER EXCHANGE PROJEKT 2020
U sklopu mjeseca školskih knjižnica (listopad) i ove smo se školske godine uključili u ISLM (International School Library Month) Skype project razmjene iskustava s učenicima iz neke druge zemlje. Ostvarili smo razgovor i razmjenu iskustava s učenicima iz osnovne škole u Indiji- Oakridge International School, Mohali (A Nord Anglia Education School)
Skype projekt je prekrasna prilika da učenici širom svijeta razgovaraju u stvarnom vremenu tijekom Međunarodnog mjeseca školskih knjižnica. Učenici mogu učiti jedni od drugih i povezati se s različitim kulturama !!! Učenici mogu razgovarati o sjajnim knjigama koje čitaju. Tema za 2020. godinu je "Pronaći svoj put do dobrog zdravlja i dobrobiti". Temelji se na jednom od ciljeva UNSDG-a, tj. Cilju održivog razvoja UN-a br. 3 "Dobro zdravlje i blagostanje". Ove godine pozvani smo da razmislimo i proslavimo vezu između knjiga, čitanja, školskih knjižnica, dobrog zdravlja i blagostanja.
S kolegicom Shvetom Dhand i Reetom Sharma te učenicima (6. razred, dvanaestogodišnjaci) ostvarili smo susret uživo 16. studenog (Na Dan školskih knjižnica i Međunarodni dan tolerancije) preko platforme Teams. Jedni drugima predstavili smo vlastite zemlje, kulture, škole te što i kako radimo na dobrobit i zdravlje učenika. Kolege iz Indije istaknuli su vezu između tradicionalne ayurvedske medicine i yoge te zdravlja učenika te vezu korištenja različitih tradicionalnih indijskih začina koji su blagotvorni za zdravlje. Istaknuli su važnost zdrave prehrane i fizičke aktivnosti te nam ispričali i pokazali neka tradicionala indijska jela. Proveli su nas virtualnom šetnjom svojom školom (u to vrije i učenici i učitelji su bili na nastavi online zbog COVIDA 19 te je i zbog toga susret realiziran na platformi Teams koju njihovi učenici koriste za online nastavu) koja je velika i prekrasna, a uz igrališta ima i bazen! Izdvojili su naslove različitih knjiga koje govore o indijskoj kulturi i umjetnosti te nam ih pokazali ispred kamere. Također, učenici su obukli tradicionalne nošnje i iz vlastitih domova, ispred kamerice otplesali nam neke tradicionalne indijske plesove. Njihovo predstavljanje nas je oduševilo. Mi smo njima pričali o Hrvatskoj, Ivanić-Gradu, različitim preventivnim programima koji se u školi provode i koji se provode u svrhu poboljšanja zdravlja učenika (Shema mlijeka, Shema voća, Medni dan, Zubna putovnica i sl., suradnji sa školskom medicinom, poticanju učenika na zdravu prehranu i tjelesnu aktivnost, uključenosti učenika u mnoge sportske programe, o preventivnim programima protiv zlouporabe droga, alkohola, o programu zaštite učenika na Internetu (tj. elektroničkom nasilju i vršnjačkom nasilju), o mjerama koje provodimo usred pandemije COVID 19. Istražili smo i koje ljekovoto bilje raste u Hrvatskoj te kako ga ljudi koriste da bi pojačali imunitet te ublažili simptome nekih bolesti. Svi smo bili zadovoljni razgovorom i razmjenom iskustava.
Tradicionalno, već devetu godinu za redom, tijekom manifestacije Mjesec hrvatske knjige, u kojem se nastoji govoriti o knjizi te promicati čitanje, POU Ivanić-Grad održao je 6. studenog 2020. 9. međunarodni književni skup dječjih autora s temom „Kako sačuvati dijete u sebi da bi se moglo uvjerljivo pisati za djecu i mladež!?“. Ovim se programom nastoji pojačati učenički interes za istraživački, kritički i kreativni rad, a upravo su književni susreti odlična prilika da se mladi upoznaju s autorima suvremene hrvatske književnosti koji će ih potaknuti na čitanje. Na susretu su sudjelovali učenici 8.a i 8.b razreda, svaki razred posebno, u Maloj dvorani POU i uz poštivanje strogih epidemioloških mjera.
S učenicima su o temi "Kako sačuvati dijete u sebi da bi se moglo uvjerljivo pisati za djecu i mladež!?“ razgovarali književnici Robert Mlinarec, Hrvoje Kovačević i Jadranko Bitenc te su na zanimljiv i duhovit način učenicima približili svoje stvaralaštvo, predstavili svoj opus, govorili o inspiraciji za svoja djela, s njima podijelili neke simpatične životne priče te tako stvorili veselu i prisnu atmosferu Zahvaljujemo gospodinu Mlinarecu na darovanim romanima "Grafiti".
Listopad je Međunarodni mjesec školskih knjižnica, godišnja proslava školskih knjižnica širom svijeta.
Međunarodni mjesec školskih knjižnica (International School Library Month – ISLM) prilika je za školske knjižničare diljem svijeta da odaberu dan, tjedan ili cijeli mjesec u listopadu kako bi obilježili važnost školskih knjižnica i proslavili sve što one predstavljaju.
Tema za 2020. godinu je Put do zdravlja i dobrobiti. Temelji se na trećem UN-ovom cilju održivog razvoja Zdravlje i dobrobit. Ove godine u aktivnostima i projektima koje provodimo promišljamo i slavimo vezu između knjiga, čitanja, školskih knjižnica, zdravlja i dobrobiti.
Aktivnosti kojima slavimo mjesec školskih knjižnica u našoj školi:
Školska knjižnica uključila je učenike u Nacionalni kviz za poticanje čitanja 2020. „Istraživač planeta Z“.
Učenici nižih razreda uključeni su u međunarodni ISLM projekt – Bookmark exchange Project, a u učenici viših razreda u Digital Bookmarker exchange Project. Bookmarkerima ili graničnicima također će prikazati temu Put do zdravlja i dobrobiti.
Učenici osmih razreda pripremaju se za ISLM Skype Project u sklopu kojeg će 26. listopada razmijeniti iskustva s učenicima iz Indije - Oakridge International School, Mohali. Jedni će drugima predstaviti svoju zemlju i grad i razgovarat će o načinima i postupcima, projektima i inicijativama koje se u Indiji i Hrvatskoj provode za i na dobrobit učenika – djece.
Uz svjetski dan hrane 16. listopad učenici 7. i 8. razreda odslušat će predavanje i pogledati prezentaciju koja govori o globalnim problemima današnjice vezanih uz prehranu: pothranjenost, pretilost, bulimija, anoreksija te o tome kako pravilna i uravntožena prehrana može pomoći u sprečavanju mnogih bolesti današnjice. Predavanje je pripremila knjižničarka te ga povezala s načinima citiranja i navođenja koji su
Mjesec hrvatske knjige 2020. posvećen je planetu Zemlji, a naziv ovogodišnjeg kviza je ISTRAŽIVAČI PLANETA Z.
Ove godine Nacionalni kviz za poticanje čitanja prilagođen je novonastaloj situaciji: umjesto čitanja knjiga, treba istražiti online izvore informacija.
Kviz se nalazi na mrežnoj stranici: https://www.mhk.hr/kviz/, a plakat na: https://www.mhk.hr/kviz/plakat.
Na mrežnim stranicama Kviza može se pročitati sve vezano uz Kviz, pravila, najčešće postavljena pitanja, a na njoj će biti objavljeni i pobjednici Kviza.
Stoga, dragi učenici, razlistajte se, proučite ponuđene online izvore i okušajte se u zanimljivom kvizu. Možda ćete baš vi osvanuti na stranicama KGZ-a kao pobjednici. Sretno:)
PROJEKT "ČITAJMO MI U OBITELJI SVI"
Autor: Kristina Prilika, 1. 7. 2015.
Ove školske godine naša se škola uključila u projekt ČITAMO MI U OBITELJI SVI. To je nacionalni, školski i razredni projekt kojem je svrha poticanje čitanja i razvijanje vještina čitanja, a već četvrtu godinu za redom provode ga Mreža školskih knjižničara Hrvatske, Hrvatsko knjižničarsko društvo i škole, tj. školski knjižničari uključeni u projekt. Projekt je započela u studenom 2014. knjižničarka na zamjeni Vanja Lovinčić, a završila knjižničarka Kristina Prilika, vrativši se s porodiljnog dopusta. U projektu je sudjelovao 3.a razred (učiteljica Ksenija Bilandžić) sa svojim obiteljima. Naprtnjača s knjigama počela je putovanje 12. prosinca 2014. s Leonom Bradač i njenom obitelji, a završila putovanje 20. svibnja 2015. s Matijom Gjantarom i njegovom obitelji. 12. lipnja 2015. 3.a razred, učiteljica Ksenija Bilandžić, knjižničarka Kristina Prilika i ravnateljica Ines Tudović organizirali su druženje s roditeljima učenika koji su sudjelovali u projektu te su tom prilikom roditeljima i učenicima predstavljeni rezultati projekta polučeni anketama i dojmovi učenika.
VIŠE O SAMOM PROJEKTU - klikni na link i pročitaj prezentaciju
NAŠE KNJIGE U RUKSAKU 2014./2015.
PISANI I CRTANI DOJMOVI NAŠIH UČENIKA
DOJMOVI NAŠIH UČENIKA O SAMOM PROJEKTU:
Ja sam uživala čitajući te knjige. (Vita)
Još nisam pročitao sve knjige, a sutra ih moram vratiti. Osjećam se tužno. (Patrik)
Jako mi je žao što ruksak moram vratiti jer htjela bih još pročitati knjige koje nisam stigla pročitati. (Lea)
Drago mi je što sam dobila ruksak i želim sljedećem prijatelju koji ga dobije da se dobro provede čitajući. (Margita)
Bilo je zabavno. Zato mi je teško vratiti ruksak u školu. (Nika A.)
Bilo mi je žao zato što nisam pročitala jednu knjigu do kraja. Uživala sam čitajući i to želim drugima. (Nika F.)
Bila sam tužna jer nisam stigla pročitati PIRATE. (Lea K.)
Da mi je ruksak zadržati bar još malo. Bliže se blagdani i imala bih više slobodnog vremena za čitanje. Svima želim da se kao i ja zabave čitajući. Možda na godinu opet dobijem ruksak sa nekim novim knjigama. (Leona)
Uživale smo u čitanju zanimljivih knjiga i jedva čekam kada ćemo opet dobiti ruksak s knjigama. (Lea P.)
Tužna sam što moram vratiti ruksak. Čekaj, možda mogu vratiti ruksak, a zadržati knjige? Ma šalim se! Samo ne želim vratiti knjige, a moram. To je kao da za rođendan dobiješ hrpu super cool i tada svi darove žele natrag. (Lina)
Jedva čekam ponovno u knjižnici posuditi Otkrij zašto ne bi htio da te zarobe pirati. (Matija)
I jedva čekam opet posuditi jednu knjigu u ruksaku! (Martin)
Jako je zabavno čitati i veselim se sljedećoj lektiri. (Franjo)
Tako sam sretna što sam dobila te knjige. Ali i tužna sam što ga u srijedu moram vratiti. Uz knjige sam se jako zabavila! (Anđelina)
Čitao sam knjige u predivnom obiteljskom raspoloženju i bili su mi to najljepši dani u životu. Shvatio sam da sam ipak bio spreman uzeti ruksak. (Daniel)
Meni je žao što sutra moram vratiti naprtnjaču, ali dobro, bar sam se dobro zabavila i želim da sljedećem koji bude čitao ove čudesne, zabavne i poučne knjige da ih čita lijepo. (Emanuela)
SUGESTIJE I KOMENTARI RODITELJA O PROJEKTU
Bilo bi lijepo kada bi više puta tijekom godine imali naprtnjaču s knjigama i kada bi u njoj bilo više poučnih knjiga.
Program je kvalitetan. Potiče djecu i roditelje na više čitanja od uobičajenog. Samo nastavite.
Svaki roditelj koji potiče djecu na čitanje knjiga je dobar. Većina djece dolazi u kontakt s knjigama kroz lektiru (jer moraju) ili čak ni to, nego prepišu sadržaj s interneta. Ako bi se djeca na zanimljiv način upoznala s knjigama, dobit će poticaj da i sami uzmu knjigu u ruku da je pročitaju ili potraže u njoj neki podatak ili činjenicu, dakle da sami istražuju.
Mislim da na kulturu čitanja kod djece najviše utječe odnos prema čitanju kod roditelja i koliko roditelji sami čitaju. Gdje se u kući puno čitaju knjige, djeca to ponašanje čak i nesvjesno preuzimaju od roditelja i to im je sasvim normalno i logično dalje u životu.
Mislim da se od roditelja može tražite sve osim financijske podrške u sličnim projektima. Konačno je došlo vrijeme da institucije počnu raditi svoj posao i da se za ovakve projekte unaprijed planira financiranje. Kada država povećava cijene bilo čega u Hrvatskoj, uspoređuje se s EU-om. Neka se prema EU uspoređuju u ovakvim i sličnim projektima.