preskoči na sadržaj

Osnovna škola Đure Deželića Ivanić-Grad

AKTIVNOSTI/NOVOSTI

Čitamo mi, u obitelji svi - projekt za poticanje čitanja

Autor: Vanja Lovinčić, 8. 12. 2014.

Dana 05. prosinca 2014. godine u 3.a razredu je započelo putovanje knjižnične naprtnjače s osam novih knjiga. 
 

Školska knjižnica tako se uključila u projekt "Čitamo mi u obitelji svi" koji je inicirala Hrvatska mreža školskih knjižničara.

Djeci su predstavljene knjige, a Nika F. je prva sretnica koja je kući odnijela ruksak na pet dana. Nakon čitanja, svi učenici će zapisati svoj dojam u posebnu bilježnicu. U nju mogu i zalijepiti fotografiju ili napisati pjesmu. Najljepši dojmovi se nagrađuju. Rukask će putovati razredom do kraja školske godine.
Niki i svim ostalim učenicima želim ugodno čitanje s obiteljii!

 

Knjižničarka je s Mladim knjižničarima izradila pano ispred knjižnice na koji će učenici 3.a nalijepiti svoje poruke o važnosti čitanja.

 

Projekt Čitamo mi u obitelji svi je:

-          nacionalni projekt – provodi se na razini države,

-          školski projekt – obuhvaća zajednički rad učitelja škole i školskog knjižničara s učenicima,

-          razredni projekt – uključuje sudjelovanje učenika pojedinog trećeg razreda u zajedničkoj aktivnosti – ČITANJU.

Pokrenut je 2011. godine u organizaciji Hrvatske mreže školskih knjižničara.

Ciljevi projekta su:

-          ukazati na važnost čitanja kao temelja daljnjeg obrazovanja,

-          naglasiti važnost roditelja kao uzora u procesu učenja čitanja,

-          razvijati čitalačke sposobnosti učenika,

-          razviti čitateljske navike učenika,

-          potaknuti pozitivan odnos prema čitanju kao kvalitetnom načinu provođenja slobodnog vremena

Najvažniji cilj: ZAJEDNIČKO DRUŽENJE KROZ ČITANJE U KRUGU OBITELJI.

Tijek projekta

Projekt je osmišljen prema načelu „putovanja“ knjižnične naprtnjače s knjigama od jednog do drugog učenika 3. razreda. Svakog petka odabire se jedan učenik koji nosi knjižničnu naprtnjaču doma. Naprtnjača gostuje u obitelji učenika 5 dana (do srijede). U srijedu učenik vraća ruksak s knjigama u školu.

U naprtnjači se nalaze zanimljive knjige iz 8 područja:

1. Roman, knjiga priča ili igrokaza hrvatskog književnika za djecu

2. Zbirka pjesama hrvatskog književnika za djecu

3. Roman hrvatskog pisca za roditelje

4. Slikovnica

5. Popularno-znanstvena knjiga iz područja prirodnih znanosti

6. Priručnik za odgoj djece

7. Priručnik za kvalitetno provođenje slobodnog vremena

8. Popularno-znanstvena knjiga o hrvatskoj povijesti, kulturi, tradiciji…

+ Knjiga dojmova

U tih 5 dana obitelj barem pola sata dnevno zajednički čita, pregledava i lista knjige, druži se u intimnoj atmosferi zajedničkog čitanja. Čitati se može na više načina; pola priče čita dijete, pola roditelj, dijete glasno čita ulomke članovima obitelji, roditelji čitaju djeci, svi istodobno čitaju u tišini. Knjige se ne trebaju pročitati u cijelosti, već jedan ulomak iz svake knjige. Nakon čitanja važno je razgovarati o pročitanom i skrenuti pozornost na značajne i vrijedne dijelove.

Dojmove, zanimljivosti, lijepe doživljaje zajedničkog čitanja obitelj upisuje u priloženu Knjigu dojmova. Po osobnoj želji svoju stranicu možete ukrasiti crtežima o pročitanom, fotografijama zajedničkog čitanja, pjesmom, sastavkom i sl.

Peti dan (u srijedu) dijete donosi naprtnjaču s knjiga u školu i nekoliko minuta prezentira razredu, učiteljici, knjižničarki kako se čitalo u njegovoj obitelji uz iznošenje dojmova i doživljaja. Na taj način učenik trenira usmeno izražavanje, javni nastup, potiče druge učenike na čitanje i izgradnju pozitivnog stava prema čitanju, izaziva njihovu radoznalost. Učenik također ostvaruje unutarnje zadovoljstvo kao vlastitu nagradu za čitanje




ISLM BOOKMARKER PROJECT

                                   

U sklopu mjeseca školskih knjižnica već petu godinu zaredom uključujemo se i u međunarodni projekt ISLM Bookmarker Exchange Project. Ove godine straničnike su izradili učenici 4.c razreda s učiteljicom Mihaelom Njegovec i knjižničarkom Kristinom Prilika, a škola partner s kojom smo razmijenili straničnike Klaipedos "Santarves" progymnazium iz grada Klaipedie iz Litve. Temu „Pronalaženje puta do dobrog zdravlja i dobrobiti“ odlučili smo predstaviti pozitivnim porukama i poslovicama o zdravlju, važnosti zdrave prehrane i bavljenja sportskim aktivnostima te važnosti čitanja na straničnicima. Nacrtali smo i neke ljekovite biljke koje rastu u Hrvatskoj i koje se koriste za poboljšanje zdravlja i imuniteta. Hrvatsku tradicijsku kulturu predstavili smo na nekoliko straničnika s licitarskim srcem, hrvatskim tradicijskim suvenirom.

ISLM BOOKMARKER EXCHANGE PROJEKT 2020

FOTOGALERIJA


ISLM SKYPE SUSRET S UČENICIMA I KOLEGAMA IZ INDIJE

U sklopu mjeseca školskih knjižnica (listopad)  i ove smo se školske godine uključili u ISLM (International School Library Month) Skype project razmjene iskustava s učenicima iz neke druge zemlje. Ostvarili smo razgovor i razmjenu iskustava s učenicima iz osnovne škole u Indiji- Oakridge International School, Mohali (A Nord Anglia Education School)

Skype projekt je prekrasna prilika da učenici širom svijeta razgovaraju u stvarnom vremenu tijekom Međunarodnog mjeseca školskih knjižnica. Učenici mogu učiti jedni od drugih i povezati se s različitim kulturama !!! Učenici mogu razgovarati o sjajnim knjigama koje čitaju. Tema za 2020. godinu je "Pronaći svoj put do dobrog zdravlja i dobrobiti". Temelji se na jednom od ciljeva UNSDG-a, tj. Cilju održivog razvoja UN-a br. 3 "Dobro zdravlje i blagostanje". Ove godine pozvani smo da razmislimo i proslavimo vezu između knjiga, čitanja, školskih knjižnica, dobrog zdravlja i blagostanja.

S kolegicom Shvetom Dhand i Reetom Sharma te učenicima (6. razred, dvanaestogodišnjaci) ostvarili smo susret uživo 16. studenog (Na Dan školskih knjižnica i Međunarodni dan tolerancije) preko platforme Teams. Jedni drugima predstavili smo vlastite zemlje, kulture, škole te što i kako radimo na dobrobit i zdravlje učenika. Kolege iz Indije istaknuli su vezu između tradicionalne ayurvedske medicine i yoge te zdravlja učenika te vezu korištenja različitih tradicionalnih indijskih  začina koji su blagotvorni za zdravlje. Istaknuli su važnost zdrave prehrane i fizičke aktivnosti te nam ispričali i pokazali neka tradicionala indijska jela. Proveli su nas virtualnom šetnjom svojom školom (u to vrije i učenici i učitelji su bili na nastavi online zbog COVIDA 19 te je i zbog toga susret realiziran na platformi Teams koju njihovi učenici koriste za online nastavu) koja je velika i prekrasna, a uz igrališta ima i bazen! Izdvojili su naslove različitih knjiga koje govore o indijskoj kulturi i umjetnosti te nam ih pokazali ispred kamere. Također, učenici su obukli tradicionalne nošnje i iz vlastitih domova, ispred kamerice otplesali nam neke tradicionalne indijske plesove. Njihovo predstavljanje nas je oduševilo. Mi smo njima pričali o Hrvatskoj, Ivanić-Gradu, različitim preventivnim programima koji se u školi provode i koji se provode u svrhu poboljšanja zdravlja učenika (Shema mlijeka, Shema voća, Medni dan, Zubna putovnica i sl., suradnji sa školskom medicinom, poticanju učenika na zdravu prehranu i tjelesnu aktivnost, uključenosti učenika u mnoge sportske programe, o preventivnim programima protiv zlouporabe droga, alkohola, o programu zaštite učenika na Internetu (tj. elektroničkom nasilju i vršnjačkom nasilju), o mjerama koje provodimo usred pandemije COVID 19. Istražili smo i koje ljekovoto bilje raste u Hrvatskoj te kako ga ljudi koriste da bi pojačali imunitet te ublažili simptome nekih bolesti. Svi smo bili zadovoljni razgovorom i razmjenom iskustava.

 


9. MEĐUNARODNI SUSRET LEKTIRNIH PISACA

                                           

Tradicionalno, već devetu godinu za redom, tijekom manifestacije Mjesec hrvatske knjige, u kojem se nastoji govoriti o knjizi te promicati čitanje, POU Ivanić-Grad održao je 6. studenog 2020. 9. međunarodni književni skup dječjih autora s temom „Kako sačuvati dijete u sebi da bi se moglo uvjerljivo pisati za djecu i mladež!?“. Ovim se programom nastoji pojačati učenički interes za istraživački, kritički i kreativni rad, a upravo su književni susreti odlična prilika da se mladi upoznaju s autorima suvremene hrvatske književnosti koji će ih potaknuti na čitanje. Na susretu su sudjelovali učenici 8.a i 8.b razreda, svaki razred posebno, u Maloj dvorani POU i uz poštivanje strogih epidemioloških mjera.

S učenicima su o temi "Kako sačuvati dijete u sebi da bi se moglo uvjerljivo pisati za djecu i mladež!?“  razgovarali književnici Robert Mlinarec, Hrvoje Kovačević i Jadranko Bitenc te su na zanimljiv i duhovit način učenicima približili svoje stvaralaštvo, predstavili svoj opus, govorili o inspiraciji za svoja djela, s njima podijelili neke simpatične životne priče te tako stvorili veselu i prisnu atmosferu Zahvaljujemo gospodinu Mlinarecu na darovanim romanima "Grafiti".

FOTOGALERIJA


LISTOPAD - mjesec školskih knjižnica

Listopad je Međunarodni mjesec školskih knjižnica, godišnja proslava školskih knjižnica širom svijeta.

Međunarodni mjesec školskih knjižnica (International School Library Month – ISLM) prilika je za školske knjižničare diljem svijeta da odaberu dan, tjedan ili cijeli mjesec u listopadu kako bi obilježili važnost školskih knjižnica i proslavili sve što one predstavljaju.

Tema za 2020. godinu je Put do zdravlja i dobrobiti. Temelji se na trećem UN-ovom cilju održivog razvoja Zdravlje i dobrobit. Ove godine u aktivnostima i projektima koje provodimo promišljamo  i slavimo vezu između knjiga, čitanja, školskih knjižnica, zdravlja i dobrobiti.

Aktivnosti kojima slavimo mjesec školskih knjižnica u našoj školi:

Školska knjižnica uključila je učenike u Nacionalni kviz za poticanje čitanja 2020. „Istraživač planeta Z“.

Učenici nižih razreda uključeni su u međunarodni  ISLM projekt – Bookmark exchange Project, a u učenici viših razreda u Digital Bookmarker exchange Project. Bookmarkerima ili graničnicima također će prikazati temu Put do zdravlja i dobrobiti.

Učenici osmih razreda pripremaju se za ISLM Skype Project u sklopu kojeg će 26. listopada razmijeniti iskustva s učenicima iz Indije - Oakridge International School, Mohali. Jedni će drugima predstaviti svoju zemlju i grad i razgovarat će o načinima i postupcima, projektima i inicijativama koje se u Indiji i Hrvatskoj provode za i na dobrobit učenika – djece.

Uz svjetski dan hrane 16. listopad učenici 7. i 8. razreda odslušat će predavanje i pogledati prezentaciju koja govori o globalnim problemima današnjice vezanih uz prehranu: pothranjenost, pretilost, bulimija, anoreksija te o tome kako pravilna i uravntožena prehrana može pomoći u sprečavanju mnogih bolesti današnjice. Predavanje je pripremila knjižničarka te ga povezala s načinima citiranja i navođenja koji su 


NACIONALNI KVIZ ZA POTICANJE ČITANJA: ISTRAŽIVAČI PLANETA Z

Mjesec hrvatske knjige 2020.  posvećen je planetu Zemlji, a naziv ovogodišnjeg kviza je ISTRAŽIVAČI PLANETA Z.

Ove godine Nacionalni kviz za poticanje čitanja prilagođen je novonastaloj situaciji: umjesto čitanja knjiga, treba istražiti online izvore informacija.

Kviz se nalazi na mrežnoj stranici: https://www.mhk.hr/kviz/, a plakat na: https://www.mhk.hr/kviz/plakat.

Na mrežnim stranicama Kviza može se pročitati sve vezano uz Kviz, pravila, najčešće postavljena pitanja, a na njoj će biti objavljeni i pobjednici Kviza.

Stoga, dragi učenici, razlistajte se, proučite ponuđene online izvore i okušajte se u zanimljivom kvizu. Možda ćete baš vi osvanuti na stranicama KGZ-a kao pobjednici. Sretno:)


Aktivnosti u knjižnici

Čitamo mi, u obitelji svi - projekt za poticanje čitanja

Autor: Vanja Lovinčić, 8. 12. 2014.

Dana 05. prosinca 2014. godine u 3.a razredu je započelo putovanje knjižnične naprtnjače s osam novih knjiga. 
 

Školska knjižnica tako se uključila u projekt "Čitamo mi u obitelji svi" koji je inicirala Hrvatska mreža školskih knjižničara.

Djeci su predstavljene knjige, a Nika F. je prva sretnica koja je kući odnijela ruksak na pet dana. Nakon čitanja, svi učenici će zapisati svoj dojam u posebnu bilježnicu. U nju mogu i zalijepiti fotografiju ili napisati pjesmu. Najljepši dojmovi se nagrađuju. Rukask će putovati razredom do kraja školske godine.
Niki i svim ostalim učenicima želim ugodno čitanje s obiteljii!

 

Knjižničarka je s Mladim knjižničarima izradila pano ispred knjižnice na koji će učenici 3.a nalijepiti svoje poruke o važnosti čitanja.

 

Projekt Čitamo mi u obitelji svi je:

-          nacionalni projekt – provodi se na razini države,

-          školski projekt – obuhvaća zajednički rad učitelja škole i školskog knjižničara s učenicima,

-          razredni projekt – uključuje sudjelovanje učenika pojedinog trećeg razreda u zajedničkoj aktivnosti – ČITANJU.

Pokrenut je 2011. godine u organizaciji Hrvatske mreže školskih knjižničara.

Ciljevi projekta su:

-          ukazati na važnost čitanja kao temelja daljnjeg obrazovanja,

-          naglasiti važnost roditelja kao uzora u procesu učenja čitanja,

-          razvijati čitalačke sposobnosti učenika,

-          razviti čitateljske navike učenika,

-          potaknuti pozitivan odnos prema čitanju kao kvalitetnom načinu provođenja slobodnog vremena

Najvažniji cilj: ZAJEDNIČKO DRUŽENJE KROZ ČITANJE U KRUGU OBITELJI.

Tijek projekta

Projekt je osmišljen prema načelu „putovanja“ knjižnične naprtnjače s knjigama od jednog do drugog učenika 3. razreda. Svakog petka odabire se jedan učenik koji nosi knjižničnu naprtnjaču doma. Naprtnjača gostuje u obitelji učenika 5 dana (do srijede). U srijedu učenik vraća ruksak s knjigama u školu.

U naprtnjači se nalaze zanimljive knjige iz 8 područja:

1. Roman, knjiga priča ili igrokaza hrvatskog književnika za djecu

2. Zbirka pjesama hrvatskog književnika za djecu

3. Roman hrvatskog pisca za roditelje

4. Slikovnica

5. Popularno-znanstvena knjiga iz područja prirodnih znanosti

6. Priručnik za odgoj djece

7. Priručnik za kvalitetno provođenje slobodnog vremena

8. Popularno-znanstvena knjiga o hrvatskoj povijesti, kulturi, tradiciji…

+ Knjiga dojmova

U tih 5 dana obitelj barem pola sata dnevno zajednički čita, pregledava i lista knjige, druži se u intimnoj atmosferi zajedničkog čitanja. Čitati se može na više načina; pola priče čita dijete, pola roditelj, dijete glasno čita ulomke članovima obitelji, roditelji čitaju djeci, svi istodobno čitaju u tišini. Knjige se ne trebaju pročitati u cijelosti, već jedan ulomak iz svake knjige. Nakon čitanja važno je razgovarati o pročitanom i skrenuti pozornost na značajne i vrijedne dijelove.

Dojmove, zanimljivosti, lijepe doživljaje zajedničkog čitanja obitelj upisuje u priloženu Knjigu dojmova. Po osobnoj želji svoju stranicu možete ukrasiti crtežima o pročitanom, fotografijama zajedničkog čitanja, pjesmom, sastavkom i sl.

Peti dan (u srijedu) dijete donosi naprtnjaču s knjiga u školu i nekoliko minuta prezentira razredu, učiteljici, knjižničarki kako se čitalo u njegovoj obitelji uz iznošenje dojmova i doživljaja. Na taj način učenik trenira usmeno izražavanje, javni nastup, potiče druge učenike na čitanje i izgradnju pozitivnog stava prema čitanju, izaziva njihovu radoznalost. Učenik također ostvaruje unutarnje zadovoljstvo kao vlastitu nagradu za čitanje




CMS za škole logo
Osnovna škola Đure Deželića Ivanić-Grad / Park hrvatskih branitelja 4, HR-10310 Ivanić-Grad / os-gjdezelica-ivanicgrad.skole.hr / ured@os-gjdezelica-ivanicgrad.skole.hr
preskoči na navigaciju